Bir Deniz Yıldızı Seti Daha Büyük Görün

Bir Deniz Yıldızı

Yeni Ürün

Satın Al

Set İçeriği

Okuma Yazma Ön Koşul Becerileri (3 Kitap)
Matematik Ön Koşul Becerileri (3 Kitap)
Okuma Yazma (4 Kitap)
Matematik (4 Kitap)
Kolay Okuma Dizisi (10 Kitap)
Ödül Çıkartmaları

Daha Fazla

okuma yazma becerileri

okuma yazma becerileri ic sayfalar

okuma yazma becerileri ic sayfalar

Biliyoruz ki özel eğitimde okuma yazma becerilerinin kalitesini ve başarı oranını artırmanın en önemli şartı, ön koşul becerilerinin kazanılmasıdır.
Bu nedenle hazırladığımız 3 kitaplık Okuma Yazma Ön Koşul Becerileri,  ses ve harf farkındalığına zemin hazırladığı gibi dikkat süresini ve kalitesini artırma, psikomotor becerileri geliştirme, bilişsel beceriler, alıcı dil becerileri, ifade edici dil becerilerini geliştirme gibi amaçlar da edinmiştir.
Kitaplarda bulunan etkinlikler disiplinler arası anlayışla yapılandırılmıştır. Bu nedenle temel çizgi çalışmaları sırasında öğrencide olay akışı oluşturma, mantıksal hataları bulma, “özür dilerim, günaydın ve “ diyebilmek gibi sosyal yaşam becerileri, konuşma becerileri ve hatta trafikte güvenlik gibi pek çok kavrama yer verilmiştir.
Okuma Yazma Ön Koşul Becerileri kitaplarını bitiren öğrenciler, kalemi kurallarına göre kullanırlar, temel çizgi çalışmalarını başarır, eşleme ve sıralama çalışmalarını yapabilirler.

Yazar: Düriye AYDIN
Çizer: Emel ALP SARI, Hilal ÜSTGÜL, S. Ozan SARI
Sayfa Sayısı: 48
Boyutları: 22 x 29,5 cm
Gruptaki Kitap sayısı: 3


matematik on kosul beceriler header

matematik on kosul becerileri kapaklar

3 Kitaplık Matematik Ön Koşul Becerileri’nde 3 temel hedefimiz var.
Temel kavramların oluşturulması:
Dolu-boş, ıslak-kuru, bütün-yarım, eski-yeni, açık-kapalı, hızlı-yavaş, sert-yumuşak, yaşlı-genç, şişman-zayıf, sıcak-soğuk, canlı-cansız, üzgün-neşeli
Varlıklar arası ilişkileri kavratmak:
Az-çok, büyük-küçük, uzun-kısa, kalın-ince, içinde-dışında, yakın-uzak, önünde-arkasında, sağında-solunda, yüksek-alçak, ağır-hafif, çukur-tümsek
 Ve bunların yanı sıra temel matematik kavramlarını oluşturmak:
Rakamlar, doğal sayılar , geometrik şekiller
Kitaplardaki etkinlikler yapılandırılırken özel eğitime gereksinimli öğrencilerin, öğrendiklerini transfer etmede zorluk çektikleri, monoton işleri yapmaktan hoşlandıkları, gördükleri ve duydukları şeyleri çabuk unuttukları göz önüne alınmıştır. Amacımız bu mantıkla hazırlanmış etkinliklerle öğrenciyi somut algılama seviyesinden alıp soyut algılama seviyesine taşıyabilmektir.

Yazar: Düriye AYDIN
Çizer: Emel ALP SARI, Hilal ÜSTGÜL, S. Ozan SARI
Sayfa Sayısı: 48
Boyutları: 22 x 29,5 cm
Gruptaki Kitap sayısı: 3


Özel eğitime gereksinimli öğrencilerin okuma yazma eğitiminde yaşadıkları en büyük zorluğun tek nedeni, normal öğrencilerle aynı harf dizgesinde ve aynı tür etkinlik modelleriyle okuma yazma öğrenmeye zorunlu bırakılmalarıdır. Özellikle kaynaştırma öğrencileri ve alt özel sınıflardaki öğrenciler tam da bu sebeple okuma yazmaya tam geçiş yapamamaktadırlar.
Okuma yazma setimiz bu saptamalarla hazırlanmış, ve bu tür öğrencilere göre yeni bir harf dizimi yapılmıştır. Setimizde öğrenci önce tüm sesli harfleri, sonra l ve t sesini öğrenir. Arkasından yaka, masa ve para sözcüklerini öğrenip hecelerine ayırır. Bu 3 sözcüğün heceleri, türkçede en yaygın kullanılan ve verimli hecelerdir. Ve artık bildiği bu heceler ve öğrendiği seslerle okuma yazmanın temel mantığını içselleştirmiş olur. Bundan sonra sırayla m, k, s, p, r, y, d, ç, n, z, v, g, ş, f, b, c, h, j ve ğ harflerini (kapalı ve açık hecelerin tümünü görerek) kendine uygun hazırlanmış etkinlik modelleri eşliğinde öğrenir. Her sesin hem büyük hem küçük harfini tanır, rahatlıkla sözcük içinde kullanabilir ve kurulmuş cümleleri okuyabilir.
4 kitaplık okuma yazma setini bitirdiğinde, okuyup yazabilir, sözcükleri hecelerine ayırabilir. Verilen görselle ilgili cümle kurup yazabilir. Kısa bir metin içindeki okuduğunu anlama etkinliklerini yapabilir, b-d, v-u, s-ş gibi birbirine karıştırmaz, yazı alanını doğru kullanabilir.

Yazar: Düriye AYDIN
Çizer: Emel ALP SARI, Hilal ÜSTGÜL, S. Ozan SARI
Sayfa Sayısı: 48
Boyutları: 22 x 29,5 cm
Gruptaki Kitap sayısı: 4


Sette bulunan matematik kitapları yine özel eğitime gereksinimli öğrencilerin öğrenme basamakları göz önüne alınarak hazırlanmış, verilen matematik kavramlarıyla ilgili tam öğrenmeye geçilebilecek kadar çok ve sık etkinlikler tasarlanmıştır. Tüm matematik kavramları adım adım ve kolaydan zora modüler bir anlayış kullanılarak yapılandırılmıştır.
Setimizin matematik kitaplarını bitiren bir öğrenci,
Toplama (yan-yana, alt-alta, ikili-üçlü, eldeli, bir-iki ve üç basamaklı)
Çıkarma (yan-yana, alt-alta, onluk bozmalı)
Çarpma (yan-yana, alt-alta, eldeli, bir-iki ve üç basamaklı)
Bölme işlemlerini rahatlıkla yapabilir, problem çözerken doğru işlemleri saptayabilir ve çözebilir.
1’er, 2’şer, 3’er, 4’er, 5’er, 10’ar ve 100’er ritmik sayabilir, verilen sayıdan önceki ve sonrakini bilir, sıra sayılarını, tek-çift kavramını, deste-düzine kavramını, basamak değerlerini bilir. Uzunlukları ölçme, zamanı ölçme ve paralarımız kavramlarını bilir.

Yazar: Düriye AYDIN
Çizer: Emel ALP SARI, Hilal ÜSTGÜL, S. Ozan SARI
Sayfa Sayısı: 48
Boyutları: 22 x 29,5 cm
Gruptaki Kitap sayısı: 4


Sette bulunan kolay okuma dizisi 10 kitaptan oluşmakta ve okuma yazma kitaplarında verilen harf sırasını takip etmektedir. Böylece öğrenci okuma yazma kitabında harfi öğrendikten sonra dizinin ilgili kitabından o harfle ilgili metinleri okuyarak harfi pekiştirmiş olur.
Dizinin ilk 7 kitabı harf sistemine göre ayrılmış ve harflerin algılanışındaki kolaylık zorluk durumuna göre her harfe 3 ile 5 sayfa arası metin ayrılmıştır.
8. ve 9. kitapta ise türkçede sık kullanılan ve özel eğitime gereksinimli öğrencilerin zorlandıkları eklere yer verilmiştir:
sa-se-ar-er-ken-yor-mış-miş-muş-nın-nin-nun-acak-ecek-malı-meli-sız-suz vb.
9. kitapta ayrıca tek heceli ve dört harfli sözcükler de işlenmektedir:
kurs-ders-dans-bant-tost vb.
10. kitap ise hem okuduğunu anlama becerilerini geliştirmek için (metinler ve metinlerle ilgili sorular kullanılarak) hem de sosyal yaşama uyum sürecine destek olmak için hazırlanmıştır. Metinler çocukların uyumda zorluk çektikleri temel olgular üzerine kurgulanmıştır:
Arkadaşlarıyla alya etmeme, alay edilmeyle başa çıkma
Sıraya girme
Şiddet içeren davranışlarda bulunmama
Teşekkür etme
Hayır, diyebilme
Kendini koruyabilme
Başkasının eşyasını izinsiz almama
Başladığı işi bitirebilme
Sosyal çevreye rahatsızlık verici davranışlarda bulunmama

Yazar: Düriye AYDIN
Çizer: Emel ALP SARI, Hilal ÜSTGÜL, S. Ozan SARI
Sayfa Sayısı: 16
Boyutları: 16 x 24 cm
Gruptaki Kitap sayısı: 10


Derece 
2014-12-29

Okuma yazma ön koşul becerileri

Merhabalar, Bu kitabı netten inceleme fırsatı buldum ve üzülerek bazı yerlerinin kopyalandığını gördüm. Her ne kadar yazarınız bunun özgün bir eser olduğunu iddia etse de (tıpkı konak belediyesinden çıkardığı kitaplar gibi) maalesef ki bazı sayfalar neredeyse bire Önel yayıncılığın temsilciliğini yaptığı ve bir Alman firması olan "Schubi" nin sıralama kartlarından alınmış. Bunu blgilerinize sunarım.

    Değerlendirmenizi yazın!

    Bir değerlendirme yazın

    Bir Deniz Yıldızı

    Bir Deniz Yıldızı

    Satın Al

    Set İçeriği

    Okuma Yazma Ön Koşul Becerileri (3 Kitap)
    Matematik Ön Koşul Becerileri (3 Kitap)
    Okuma Yazma (4 Kitap)
    Matematik (4 Kitap)
    Kolay Okuma Dizisi (10 Kitap)
    Ödül Çıkartmaları